Sådan kombinerer du styrketræning med konditionstræning

I mange idrætsgrene er det vigtigt at være både stærk og have en god kondition.

Derfor laver rigtig mange en blanding af styrketræning og udholdenhedstræning.
Men hvordan kombinere man disse to typer træning? Styrketræning skal jo gerne stimulere muskulaturen anabolsk og give hypertrofi og tilvækst i muskelstyrke, mens udholdenhedstræning ofte virker katabolsk på muskulaturen og derfor hindre muskelvækst.

I et videnskabeligt forsøg netop publiceret i Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports undersøges netop effekten af styrketræning alene eller kombineret med udholdenhedstræning. Læs bloggen og få svaret på hvad kombinationen betyder for muskelstyrken, hypertrofien og den maximale iltoptagelse.

,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Triathleter træner styrke | Henning Langberg - 4. september 2011

    […] da – suppler din udholdenhedstræning med styrketræning – læs her om hvordan du gør (klik her), samt om hvordan du skal time træningen (klik […]

  2. Triathleter træner styrke – gør du? | Henning Langberg - 5. september 2011

    […] da – suppler din udholdenhedstræning med styrketræning – læs her om hvordan du gør (klik her), samt om hvordan du skal time træningen (klik […]

Skriv et svar